serawa a.k.a kuah durian

aku hantu durian!! ehem…hantu di sini bukannye JERANGKUNG tapi bermaksud AMAT MENGGEMARI durian!! ye…aku tau ramai yg suke makan durian. tp x salah kn aku mengwar-warkan kegemaran aku tu..hahhaha. (kecoh lebih)

bila dh selalu sgt mkn durian mcm tu je,sesekali teringin nk makan serawa durian. makan roti cecah serawa..pergh!!!

senang je nk buat…er walaupun rasanye ramai dh tau buat. aku tetap nk bagi resepi jugak! hahhaha

bahan2:

4-5ketul durian

1/4 gula kabung/gula merah

2 sudu gula ( agak2 kalo nk lebih manis, tambah gula lagi)

1/4 cawan air

1/4 cawan santan

cara memasak:

masak air & gula kabung sampai cair.masukkan gula dan durian. kacau sampai sebati.

masukkan santan & kacau. biarkan merenih hingga kuah dah agak2 pekat.tutup api.

hidangkan dengan roti atau pulut. (aku x reti kukus pulut! xyah tanya aku cane nk masak!hahhaha)

masa memasak:

15minit (kot! huhu…x sure sgt sbb rasanye mmg kejap je dh siap masak.huhu)

psst.. ade talent x aku utk jadi tukang memberi resepi??kehkehkeh….

Advertisements

2 Comments

  1. hahahahhaa… ada2. kamu kan perujuk masakan I… hahahahhahhaa.. post la resepi kek chocolate.

    • haahaha…yela2 nnt i post la resepi kek tu….
      ehem..bukan u selalu order je ke ngn i?hahhaha


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s